maandag 19 maart 2012

Waarom, eigenlijk?

Afgelopen week ontving ik een enquête met als onderwerp 'Ladiesrun Eindhoven'. Blijkbaar bestaan er plannen om een dergelijke run op te zetten en daarom werd ik, waarschijnlijk in mijn hoedanigheid als toekomstig deelneemster aan de Marikenloop in mei, uitgenodigd om aan te geven waar volgens mij de Ladiesrun in Eindhoven moest voldoen.
Ik kon werkelijk van alles aangeven: welke muziek er volgens mij langs het parcours te horen moest zijn, wat ik tijdens en na afloop van de loop wilde drinken, wat voor soort parcours mij het meest welgevallig was... Meerdere opties waren vaak mogelijk, dus ik kon het zo gek maken als ik zelf wilde.
Het was een leuke vragenlijst om in te vullen, en met het voortschrijden van mijn antwoorden ontstond er bij mij een beeld van mijn ideale loopevenement. Met een parcours door wat natuur en een beetje binnenstad, met drumbands of Afrikaanse trommels langs de route om me te ondersteunen, thee onderweg en na de finish en een herinneringsmedaille en -t-shirt na afloop. Afstand: tussen de 7,5 en 10 km. Mijn favoriete weer kon ik er nog net niet bijbestellen, maar ik kreeg al bijna zin om mijn hardloopspullen te pakken en op de trein naar Eindhoven te stappen.
Ik hou er dus wel van om mee te doen aan loopevenementen, ze helpen me ook de motivatie vast te houden om te blijven hardlopen. Daar heb ik al eerder melding van gemaakt. Ook heb ik al een keer aangegeven dat een stoffelijke beloning voor mij bij het hardlopen hoort.
Ik vraag me dan ook wel eens af of ik ook zou blijven hardlopen als er niet van tijd tot tijd een evenement zou zijn om naar toe te werken. Ik hoop namelijk van wel. Het heeft namelijk alles te maken met de vraag waarom je het doet - ook dat was een van de vragen in de enquête. Mijn antwoorden waren: vanwege mijn conditie, om me fit te voelen en vanwege de voldoening achteraf.
En dat laatste is, denk ik, mijn allerbelangrijkste drijfveer. Een drijfveer die me afgelopen zaterdag zo ver bracht om mijn wekelijkse grens volgens schema te verleggen.'One down, 2,5 to go'...


Afstand: 7,5 km
Tijd: 46:18

Geen opmerkingen:

Een reactie posten