vrijdag 2 maart 2012

Hersenspinsels

Het streven tijdens een rondje hardlopen is voor mij toch wel om lekker nergens aan te denken, het hoofd vooral leeg te houden. Toch ontkom ik er niet altijd aan dat er ook gedachten tevoorschijn floepen als ik een half uur of langer in eenzelfde ritme over de weg hobbel.
Daarom schets ik deze keer maar eens wat er zich allemaal in mijn hoofd afspeelde toen ik gisteren mijn trainingsrondje volbracht.

Voordat ik de straat uit was: "Jeetje, ik had tóch dat dunnere shirt moeten aantrekken, dit is veel te warm!"
Net nadat ik de wijk uit was: "Ja, natúúrlijk ligt er modder op het fietspad als ze hier aan het bouwen zijn. Even proberen of ik het zo soepel mogelijk kan ontwijken... Gelukkig, dat heeft niemand gezien."
Op 1,38 km: "Zucht, pas 1,38 kilometer!"
Een paar honderd meter verder: "Gelukkig, Prince op mijn iPod! Dat had ik net nodig."
Slechts een paar meter verder: "Dat paard voor me loopt nou niet echt hard, dat moet ik toch wel snel kunnen inhalen. Oh, nu gaat het over in draf - niet dus."
Vlak voor de helft: "Ik had toch echt het gevoel dat ik al op de helft was. En kijk, daar staat het paard, uit te rusten op een grasveldje. Toch nog ingehaald!"
Even ná de helft: "Weet je wat, ik ga hier naar links! Weer eens wat anders."
Ter hoogte van de C1000: "Ik had gisteren toch beter geen Chinees kunnen eten - beter voor mijn nachtrust en dus ook voor het lopen..."
Begin van de laatste kilometer: "Nu weet ik zeker dat ik het ga halen. Maar ik denk dat het er nu wel eerder uitziet als sjokken dan als lopen. Hé, daar is Adele! Eens kijken hoeveel nummers achter elkaar mijn iPod me nu weer voorschotelt."
Bij de klok annex thermometer op het dak van het installatiebedrijf: "Hé, 10 ºC! Geen wonder dat ik dit shirt te dik vind. Lekker, Adele nr. 2 dient zich aan en dwingt me tot een beter tempo. Dat had ik even nodig."
De laatste honderd meter: "Dat is een buurman die me tegemoet fietst. Nou, ik had nog voldoende adem om gewoon 'hallo' te zeggen."
Op 5 km: "Pfffffffffff!"
Net na de rotonde: "En... daar is Adele nr. 3 die mij begeleidt bij het uitwandelen.
Bij de voordeur: "Nou, eens kijken of ik alles heb onthouden..."


Afstand: 5 km
Tijd: 30:57

Geen opmerkingen:

Een reactie posten