zondag 25 december 2011

Feestdagen geen excuus

Een loper heeft nooit vrijaf. Dat klinkt dramatischer dan het is, want een loper wil ook niet altijd vrijaf. Of in elk geval wil deze loper niet altijd vrijaf. Dus ook niet tijdens de kerstdagen.
Eerlijk gezegd, vind ik het zelfs heerlijk om je even in de buitenlucht flink in te spannen voordat je een lange middag en avond binnen op-je-gat-zitten-en-eten tegemoet gaat. Het voorkomt wat mij betreft dat je aan het eind van zo'n dag moet constateren dat je toch vooral veel calorieën tot je hebt genomen, zonder dat daar een verbruik van diezelfde calorieën tegenover staat. En dat je dus met een 'plofgevoel' je bed induikt, waarna je eigenlijk 's nachts vooral bezig bent al dat eten alsnog te verteren.
Omdat ik verwacht dat hardlopen op de dag na het eten van een 3-gangen maaltijd, compleet met wijn, minder gemakkelijk zal gaan dan na een gebalanceerd en vreselijk verantwoord diner op Kerstavond, stond mijn loop gepland voor vandaag, eerste Kerstdag. En stond ik dus vanmorgen in mijn loopoutfit sushi te maken voor de avond, waarna ik mij fris en fruitig de polder in begaf.
Nee, het ging niet gemakkelijk. Ik had last van 'zware benen', een moeizame ademhaling en ook nog een groot stuk wind tegen. Even overwoog ik om te stoppen na vijf kilometer. Maar vijf werd al snel zes, zes werd zesenhalf, en uiteindelijk eindigde ik zoals gepland na zeven kilometer. Helemaal tevreden met mezelf.
Laat nu het feestmaal maar komen!

Fijne Kerst!


Afstand: 7 km
Tijd: 42:32

Geen opmerkingen:

Een reactie posten