zaterdag 24 december 2011

Kerstgedachte

Hoe leuk is het om met je hobby geld in te kunnen zamelen voor een goed doel?
Afgelopen week stond de jaarlijkse Serious Request van 3FM in het teken van moeders in oorlogsgebieden. Het Zilveren Kruis organiseerde in het kader daarvan door Nederland een estafetteloop, waarbij in zes verschillende steden om beurten 'Meters voor Mama's' konden worden gemaakt. Ik heb er niet lang over nagedacht en mij snel opgegeven voor de meters in Rotterdam. Ik zou vijf kilometer gaan lopen voor de mama's. Het werven van sponsors verliep goed, en toen ik gisterenmiddag van start ging stond de teller op ruim €90,-.
Omdat mensen de hele dag door konden starten op het moment dat het hen uitkwam, was het niet druk op het parcours. Sterker nog, als er tien mensen tegelijk aan het lopen waren, was het veel. Later las ik dat er in totaal 229 lopers waren geweest, wat mij eerlijk gezegd een beetje tegenviel voor een stad als Rotterdam.
Ook aan de kant was het opvallend leeg. Gelukkig werden deelnemers iedere doorkomst aangemoedigd door een enthousiaste, onvermoeibare vrijwilliger. Dik ingepakt tegen de kille wind, applaudiseerde hij iedereen weer een rondje verder. En mijn eigen team van supporters, bestaande uit man en kinderen, deed daar nog een schepje bovenop.
Tien keer passeerde ik de startlijn. En tien keer kwam ik ook voorbij het opbeurende beeld van de Rode Kruis tent met rolstoel en brancard voor eventuele pechvogels. Tien keer had ik flinke wind tegen en tien keer wind mee. Maar wat steeds in mijn hoofd zat was de gedachte dat ik er zeker van moest zijn die vijf kilometers vol te maken omdat de moeders anders geen cent aan mijn geloop zouden overhouden. Vandaar dat ik voor de zekerheid nog maar een extra rondje heb gedaan. En natuurlijk was ik na afloop blij dat ik het had gedaan.
Hardlopen met de kerstgedachte - een win-win situatie.


Afstand: 5,5 km
Tijd: 35:27

Geen opmerkingen:

Een reactie posten