donderdag 22 december 2011

Meters maken

Alle begin is moeilijk. Dat geldt ook voor hardlopen, zeker als je niet de bouw hebt van de lichtgewicht Keniaanse of Ethiopische atleten. Zwaar was het, toen ik begon met een minuut hardlopen, twee minuten wandelen. En niet om blasé te klinken, maar wat kan ik me nu nog slecht voorstellen hoe moeilijk ik die eerste meters vond.
Ik werd er vorige week aan herinnerd, toen iemand mij vol trots vertelde dat ze 's morgens nog had hardgelopen, waarna al snel bleek dat het om een totaal van 6 minuten ging. Natuurlijk zei ik het niet hardop, maar ik dacht heel erg uit de hoogte dat 6 minuten toch eigenlijk niet onder de noemer 'hardlopen' kon vallen. Maar toen dacht ik terug aan mijn eigen start, toen ik me inderdaad ook niet kon voorstellen dat ik ooit 5 kilometer aan een stuk zou lopen, laat staan dat ik kon bedenken dat ik in april 2012 zou meedoen met de 10! Op het moment dat ik toe was aan de langere stukjes van meer dan vijf minuten leken die me eindeloos lang, en ik keek dan ook steeds op mijn horloge hoe lang ik nog 'moest'.
Nu is een loopje van drie kilometer voor mij een kort rondje (let op mijn automatische gebruik van verkleinwoorden), dat voorbij gaat zonder dat ik er erg in heb. Nou ja, bij wijze van spreken dan. Bijna ben ik geneigd om alles onder de 4 kilometer niet mee te tellen.
Omdat ik morgen 5 gesponsorde kilometers ga lopen voor Meters voor Mama's, heb ik vanmorgen maar een kort rondje gedaan. Voordat ik het wist, zat ik alweer aan de koffie. Blij dat ik het al zover heb geschopt.


Afstand: 3 km
Tijd: 18:34

Geen opmerkingen:

Een reactie posten