donderdag 24 november 2011

Voldoende rimpels

'O jee!' Dat was mijn eerste gedachte toen ik deze week een artikel voorbij zag komen waarin ondubbelzinnig werd verkondigd dat een toegewijde loper boven de veertig meer rimpels zal krijgen.
Kregen vrouwen al hangborsten van al dat hardlopen, nu komt daar voor de veertig-plussers onder hen nog een extraatje bij!
Sporten is gezond, zegt men. Je zou dan ook eigenlijk beloond moeten worden met een strak en jong lijf, maar dat blijkt dus een fabeltje. Dat het van binnen allemaal veel beter wordt, wie zit dáár nu op te wachten?
Maar, er zit nóg een aspect aan het artikel: de rimpels werden vooral gezien bij toegewijde lopers. Dat een deel van die lopers (althans in Amerika) hun toewijding vervolgens weer laat weg-opereren, is natuurlijk onbegrijpelijk. Want wie wil zich nu niet graag profileren als toegewijd aan onze sport? Ik wel, dus onderwierp ik mijn gezicht aan een grondig onderzoek in de spiegel. Gelukkig, dat zag er niet slecht uit - rimpels duidelijk aanwezig. Hoewel... was het wel genoeg? Omdat het toch aan me bleef knagen, heb ik vanmiddag uiteindelijk maar weer mijn hardloopschoenen aangetrokken. Ik vond namelijk dat ik er best nog iets toegewijder uit mocht zien. Voor de zekerheid nog maar een rondje rennen dus.


Afstand: 5km
Tijd: 31:55

Geen opmerkingen:

Een reactie posten