vrijdag 11 november 2011

Brandstof

Het lijkt een open deur: je functioneert alleen goed als je de juiste brandstof in je tank gooit. Toch zal niet iedereen zich bewust zijn van welke voeding het beste is als je goed wil presteren bij het hardlopen.
Ik ben zelf door schade en schande wijs geworden en weet in elk geval welk eten en drinken er voor zorgt dat ik met benen als een elastiek loop te ploeteren om mijn rondje te volbrengen.
Soms heb je echter niet helemaal in de hand wat er op het menu staat en dat was bij mij gisteren ook het geval: een gezellig etentje met vriendinnen was de setting waarin ik een aantal voor mij ongebruikelijke dingen nuttigde, waaronder alcohol (het was écht maar één glas!) en een suikerrijk ijsje. En laten alcohol en suiker nu net op mijn zwarte lijstje staan - resultaat verzekerd, maar helaas niet positief. Ik voel me gewoonlijk de dag erna slap en moe en niet echt tot iets in staat.
Gelukkig viel het vandaag mee en leek de schade beperkt. Maar zo'n twee uur voordat ik mijn voorgenomen rondje wilde lopen, zakte ik toch in. Heel verstandig nam ik me dan ook voor om een rustig tempo aan te houden, en mijn route met een kleine kilometer in te korten. Het ging lekker, super lekker. Zo lekker dat ik er bijna geen erg in had dat ik aan het lopen was. Ik was vooral aan het genieten.
Maar mijn inschatting was wel juist geweest: na 7,5 km in de tweede versnelling was de tank leeg. Gelukkig had ik zuinig gelopen. En zoals dat ook in de auto vaak het geval is: ik kwam niet eens later aan dan wanneer ik op volle snelheid was weggegaan.


Afstand: 7,5 km
Tijd: 46:57

Geen opmerkingen:

Een reactie posten