zondag 1 april 2012

In the pocket

Eindelijk lijk ik het écht te hebben gevonden: mijn ideale looptempo. Met het gevoel van de laatste training nog in mijn hoofd, ging ik vanmorgen weer in een rustige pas op stap voor de wekelijkse lange ronde. Normaal loop ik liever niet in de ochtend, maar het startschot over twee weken valt nu eenmaal al vóór 11 uur, dus heb ik mezelf gedwongen om mijn stijve spieren wat eerder dan gebruikelijk in gang te zetten. Zodat ze zich hopelijk bij die gelegenheid herinneren dat ze het kunnen, 's morgens.
Het ging weer lekker. Er liep een meneer voor mij in een ogenschijnlijk langzamer tempo dan het mijne, en ik besloot dat hij een mooi referentiepunt voor mij zou zijn. Helaas, wat er trager uitzag (althans, in mijn hoofd) bleek toch nog iets te snel voor mij. Trots was ik dat ik toch niet in de verleiding kwam om te versnellen. Dat moet ik niet vergeten als ik straks te midden van zo'n 8000 lopers met even zo veel verschillende tempo's op zoek ga naar mijn eigen ritme.
Onderweg gebeurde er niets wat spannend genoeg is om hier te melden, behalve dan dat ik wederom het gevoel had op deze manier nog een hele tijd door te kunnen gaan.
Dat lukte. Opnieuw pikte ik een paar honderd meter extra mee ten opzichte van mijn voorgenomen afstand - slechts 500 meter verwijderd van die magische 10 km grens. Die man met dat kleine hamertje op 8,4 km ben ik gewoon voorbij gelopen zonder te groeten. Ik beschouw hem als een restantje van mijn laatste lange loop, die eindigde na, inderdaad, 8,4 km.
Wat is nu de moraal van dit verhaal? Dat ik, als ik dit kan vasthouden, eigenlijk al helemaal klaar ben voor 15 april. Rotterdam, here I come!


Afstand: 9,5 km
Tijd: 1:01:40

Geen opmerkingen:

Een reactie posten