donderdag 12 april 2012

Halfleeg

Normaal gesproken ben ik iemand die de dingen des levens van de zonnige kant bekijkt. Natuurlijk, er zijn ook bij mij wel eens momenten van doemdenken en donkere wolken, maar over het algemeen benader ik alles met een positieve insteek.
Vandaag was dat bij mijn trainingsrondje niet het geval.
Na een al redelijk stroef verlopend rondje drie dagen geleden, verwachtte ik half en half dat het vandaag, op mijn laatste kilometers voor de echte proeve, soepel zou gaan. Gewoon, omdat dat meestal het geval is na een mindere training.
Nee dus. Ik had zelf al gemerkt dat mijn energiepeil de afgelopen week drastisch is teruggelopen. Samenloop van een aantal leuke, maar veeleisende omstandigheden. Maar hé, een stoere tante als ik laat zich daar niet door van de wijs brengen, dus deed ik of er niets aan de hand was.
Jammergenoeg prikte mijn acupuncturist letterlijk en figuurlijk door mijn pantser heen: hij constateerde dat er weinig energie in mij zat en hij raadde mij aan om vooral ook rustmomenten in te bouwen.
Hm, rustmomenten. Lastig te vinden, zo'n paar dagen voor het evenement waar je al een klein jaar na toe werkt. Ik doe mijn best, maar mijn allerlaatste trainingsrondje voor de grote dag moest en zou toch echt wel doorgaan.
Vanmorgen dus. Al voor ik de eerste 500 meter had afgelegd, voelde ik dat er niet veel in zat. Mijn tempo zo laag mogelijk houden was het enige dat er op zat. Opgelucht en vooral leeg kwam ik thuis. Pffff. Even zag ik het niet meer zo heel erg zitten.
En nu? Nu stop ik mezelf nog een paar dagen vol met oppeppers, krachtvoeding op natuurlijke basis. In de hoop dat die koppen thee met shoyu, kommen misosoep, rijstballen en krachtige groentebereidingen mij net geven wat ik nodig heb: voldoende puf om het glas weer half-, of liever helemaal, vol te krijgen voor zondag.
Gelukkig komt daar mijn zonnige kant weer om de hoek kijken: het gaat me lukken!


Afstand: 5 km
Tijd: 32:09


Afstand: 4 km
Tijd: 26:06

Geen opmerkingen:

Een reactie posten