dinsdag 13 november 2012

Gespreksstof

Al weken van tevoren had ik voor afgelopen vrijdag een afspraak gepland bij mijn sinds jaren eigen vertrouwde kapper. Een paar dagen ervoor werd ik gebeld: mijn kapper was ziek, dus ik kon kiezen door welke van de kapsters ik geknipt wilde worden.
Ik hoefde niet lang na te denken - de kapster die mij belde is, naast een leuk mens, een fanatiek hardloopster. En het is altijd fijn om bij zoiets persoonlijks als een knipbeurt ook iets van een band te hebben met degene die aan je hoofd staat te frunniken.
Omdat ik ook nog weet dat ze goed kan knippen (en dat is toch mooi meegenomen), liet ik mij bij haar inplannen.

Toen de shampoo was uitgespoeld, duurde het niet lang voor het gesprek op onze gezamenlijke hobby kwam. Nog voordat ze de schaar in mijn haar zette vroeg ze me of ik nog iets leuks in het vooruitzicht had; ik meldde dat ik de Zevenheuvelenloop ging doen, en voilá! We hebben het gehad over lopen in Parijs (heeft zij al gedaan, wil ik nog gaan doen), Rotterdam (zij doet de marathon, ik de 10 kilometer), Londen (bij haar op het programma, bij mij nog maar de vraag), Breda (raadde ik haar aan), Etten-Leur (raadde zij mij aan), Apeldoorn (zij doet de 27km, ik de acht) en New York (haar wens, niet die van mij).

We spraken over eten en drinken tijdens het lopen, over al dan niet lopen op muziek, over alleen lopen of met iemand anders, over steeds langere afstanden willen lopen, en vooral over het genieten tijdens het lopen. Het bleek dat wij, hoewel onze tempo's behoorlijk uit elkaar liggen, het hardlopen beiden op eenzelfde manier beleven - net als ik is zij zich tijdens het lopen bewust van haar omgeving. Lopen op de hei: vond ze geweldig! Lopen bij de Eiffeltoren en door de straten van Brussel: wow!

Haar enthousiasme over het lopen was aanstekelijk - toen ik weer buitenstond voelde ik me opgefrist en energiek. En mijn haar was nog goed geknipt ook.


Afstand: 5 km
Tijd: 31:52

Afstand: 6,3 km
Tijd: 39:20

Geen opmerkingen:

Een reactie posten